Kommentti olisi kiva yllätys vieraillessasi blogissani.

torstai 25. heinäkuuta 2013

Pujopa ei ole mikään turha kasvi....

pujolla värjäystä

Nonnii tänään sitten siilasin pujoliemen ja oli niin tumman ruskean keltaista liemi, ei mahtunut tähän 8 litran kattilaan. Alunan lisäyksen jälkeen vähän aikaa hämmennettyäni väri alkoi muuttua vihreäksi liemessä.... en osaa kuvailla väriä muuta kuin että vaalean hempeän vihreää.... Tyhmä kun olin ensin vyyhtesin tumman harmaata ajattelin että tulee kumminkin keltaista.... mutta pitipä sitten käydä vyyhtimässä valkea nalle kerä lisäksi. Hyvältä näyttää pujo tähän asti, saa nähä mitä yön yli seuraavaan iltapäivään muhii kattilassa. Jännitystä ilmassa..:)

Pujo on muuten samanlainen kuin pietaryrtti rungoltaan ja lehdiltään, mutta kukinnossa on sitä eroa sitten. Tuoksu on erittäin aromaattinen samalla lailla kuin pietaryrtissäkin.

7 kommenttia:

  1. Mielenkiintoista, kaikki allergisoivat pujot vaan pataan:)

    VastaaPoista
  2. Mun täytyy tunnustaa, etten edes tiedä miltä pujo näyttää. Jollei se sitten ole se kasvi, jota olen tienvarsilla katsellut, että mikähän se tuokin on... kuvauksesi voisi sopia siihen hyvinkin! :) Ei muuta kuin googlen kuvahakuun.

    Kivannäköistä lankaa tulee! Mulla varmaan tulis pujostakin kellanruskeaa. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pujo on todellakin aikas korkea kasvi riippuen missä kasvaa, sieltä mistä olen kerännyt runsaskasvillisuuden peittämää tienvartta, sieltä olen kerännyt kaikki nämä ohdakkeet, pujot, pietaryrtit, apilat, vielä pitää tuota pujoa kerätä ja enemmän yhteen isoon kattilaan. Meinaan ohdakkeet tänään keitellä, kuvaan iltapäivällä noi langat kun olen saanut kuivumaan. Kannattaa muuten sitten antaa olla pari päivää likoamassa ennen kuin keittelee noi pujot... siinä lähtee jo väriä kivasti.

      Poista
  3. Sinä se elät jännittävää elämää, noiden lankojen kanssa ♥

    VastaaPoista
  4. Hei vaan, kauniin vaalean vihreää väriä. Ite en ole kokeillut pujoa, mutta näköjään kannattaisi, saisi hieman pehmeämmän väristä kuin pietaryrtistä. Mukavia värjäyshetkiä sinulle.

    VastaaPoista
  5. Kaunista väriä näyttää tulevan pujostakin!!!!

    VastaaPoista